Tänk längre

I Inside Out får vi reda på mycket hur hjärnan funkar, känslomässigt. Och speciellt hur det ser ut när man får brain freeze, ni vet – huvudont för att man intar för mycket kallt på en gång. 

Idag mötte jag några som fastnat i en brain freeze. Det var oväntat för jobbet var helt tvärt emot detta. Som upplyst och påläst förstod jag  först inte riktigt innebörden av obehaget att behöva förklara sig och sedan bli dissad – det kändes bara … udda. 

I efterhand inser jag att processen att tänka på tvärs och brett, tar en viss tid och man kommer inte dit gratis. Jag uppskattar er som läser och lämnar kommentarer att ni lämnar er bloggs adress, så man får lära sig en synvinkel till! Men som sagt, inte alla tar sig dit. 

Det gör mig något bedrövad. Vi är på väg in i en digitaliseras värd med andra maktfaktorer, då måste man tänka “runt hörn” och på något nytt. Speciellt vi som inte växt ipp med en iPad i handen och fortfarande är arbetssamma. 

  

Leave a comment